Atlas Copco pomaga ochłodzić gorącą sytuację w Massachusetts.

Był środek lata, gdy w zakładzie w Massachusetts wyłączyły się sprężarki. Sprężarki działały bez zarzutu przez lata, ale już nie - przegrzewały się w godzinach południowych. Kierownik obiektu zwrócił się do firmy Atlas Copco z prośbą o naprawienie sytuacji.

"Kierownik nie był zbyt zadowolony" - powiedział przedstawiciel regionalny Atlas Copco, który współpracował z tym obiektem. "Przez lata byli zadowoleni z naszych sprężarek i planu obsługi zapobiegawczej. Kiedy wszystko zaczęło się psuć, zobaczyli tylko problem i nasze logo na sprężarkach".

Zrozumiale zdenerwowany kierownik obiektu zastosował się do wszystkich zaleceń Atlas Copco, a nawet zainstalował kanały chłodzące w pomieszczeniu ze sprężarkami. Mimo to sprężarki nadal się przegrzewały.

"Szybko zorientowaliśmy się, że system HVAC był nieprawidłowy" - powiedział przedstawiciel regionalny firmy Atlas Copco. "Kierownik obiektu kazał go zainstalować, ponieważ latem w pomieszczeniu ze sprężarkami robiło się gorąco. To świetny pomysł, ale pojawił się mały problem. Zauważyliśmy go, gdy mieliśmy problem z otwarciem drzwi, aby uzyskać dostęp do pomieszczenia ze sprężarką".

Ta wskazówka była bramą do rozwiązania problemu. Kiedy powietrze jest wydalane z pomieszczenia sprężarki, powinno zostać wprowadzone więcej powietrza. Jeśli nie, pomieszczenie jest głodzone powietrzem i powstaje podciśnienie.

"Po wejściu do pomieszczenia od razu zorientowaliśmy się, że problem nie dotyczy sprężarek, ale przepływu powietrza" - powiedział przedstawiciel regionalny Atlas Copco. "Do pomieszczenia nie docierało żadne 'powietrze uzupełniające'. Zostawiliśmy otwarte drzwi i kilka okien, a sprężarki od razu zaczęły działać lepiej".

Kierownik obiektu zlecił firmie HVAC zainstalowanie przewodów powietrza uzupełniającego z zewnątrz bezpośrednio do każdej kratki wlotowej sprężarki. Choć jest to zwykle zalecana praktyka, to jednak nie rozwiązała ona problemu obiektu.

"Wydawałoby się, że teraz wszystko będzie w porządku, ale urządzenia nadal się przegrzewały" - powiedział przedstawiciel regionalny firmy Atlas Copco. "Wróciliśmy do obiektu i ponownie sprawdziliśmy system. Przewody wewnątrz budynku wyglądały dobrze, ale kiedy wyszliśmy na zewnątrz, zauważyliśmy, że wylot gorącego powietrza znajduje się zbyt blisko wlotu powietrza chłodzącego. Umożliwiło to zasysanie gorącego powietrza do kanału powietrza chłodzącego, powodując wzrost temperatury powietrza wlotowego, co w końcu doprowadziło do przegrzania."

Firma Atlas Copco zaleciła zakładowi poprowadzenie przewodów odprowadzających gorące powietrze z dala od wlotowego kanału powietrza chłodzącego w lecie, ale do wnętrza magazynu w zimie. Magazyn o powierzchni 50 000 stóp kwadratowych był utrzymywany w temperaturze nieco powyżej zera w miesiącach zimowych, aby zaoszczędzić na kosztach ogrzewania. Choć było to dobre dla produktu, pracownicy musieli ubierać się na mroźne temperatury.

"Klient niechętnie podchodził do tego rozwiązania, ponieważ nie był przekonany, że odzysk ciepła zrównoważy koszt dodatkowej instalacji kanałów" - powiedział przedstawiciel regionalny firmy Atlas Copco.

Obliczenia pokazały, że jest inaczej. Przy czterech sprężarkach o mocy 350 KM pracujących z pełnym obciążeniem przez większość czasu, maszyny wytwarzały ponad 3 miliony BTU/h ciepła.

Przedstawmy to w odpowiedniej perspektywie. Aby ogrzać dom o powierzchni 2500 stóp kwadratowych w klimacie zimowym (25 do 35 stopni Fahrenheita) do temperatury około 65 do 70 stopni Fahrenheita, potrzeba około 125 000 BTU/godz. Oznacza to, że 3 miliony BTU/h produkowane przez sprężarki mogłyby ogrzać ponad 28 domów mieszkalnych i z łatwością ogrzać obiekt o powierzchni 50 000 stóp kwadratowych w miesiącach zimowych.

Oszczędności zwróciły się z nawiązką.

"Klient był zachwycony oszczędnościami, a pracownicy ciepłem" - powiedział przedstawiciel regionalny firmy Atlas Copco. "Instalacja przebiegła sprawnie, a obiekt nadal cieszy się doskonałą wydajnością sprężarek bez uciążliwych przestojów związanych z wysoką temperaturą powietrza".

Oprócz oszczędności energii, jakie magazyn uzyskał dzięki zastosowaniu odzysku ciepła, przedsiębiorstwo użyteczności publicznej pokryło 50 procent kosztów przewodów.

"To było naprawdę zwycięstwo dla wszystkich" - powiedział regionalny przedstawiciel firmy Atlas Copco. "Mogliśmy zapewnić najwyższą jakość usług naszemu klientowi, obiekt zaoszczędził pieniądze, a pracownicy mogą pozostać w cieple podczas mroźnych zim w Massachusetts".

Czy masz historię sukcesu firmy Atlas Copco? Podziel się nią w komentarzach poniżej! Możesz też obejrzeć wszystkie historie naszych klientów, odwiedzając stronę www.atlascopco.com/air-usa.



Jerzy

Monter rusztowań