Sadzenie 600 akrów drzew - to wszystko w jeden dzień pracy

W tym miesiącu Atlas Copco znalazł się na liście 10 najlepszych ekologicznych firm na świecie według rankingu Newsweek Green Rankings. Rankingi te mierzą wyniki środowiskowe dużych firm publicznych na podstawie ośmiu kluczowych wskaźników wydajności, w tym całkowitego zużycia energii, emisji gazów cieplarnianych, zużycia wody, wytwarzania i recyklingu odpadów i innych.

Zrównoważona produktywność leży u podstaw zaangażowania firmy Atlas Copco w innowacyjność i rozwój - właśnie dlatego jesteśmy konsekwentnie wyróżniani przez wiodące indeksy, takie jak Global 100 Most Sustainable Corporations in the World i Dow Jones Sustainability Index. Ale nasze zaangażowanie w ochronę środowiska to coś więcej niż tylko rankingi; poprzez badania i rozwój stale dążymy do projektowania i oferowania najbardziej energooszczędnych produktów i technologii.

Gama sprężarek śrubowych z wtryskiem oleju GA VSD+ odzwierciedla zaangażowanie firmy Atlas Copco w zrównoważoną wydajność i stanowi jedną z najbardziej innowacyjnych zmian w technologii śrubowej od czasu, gdy w 1994 roku wprowadziliśmy na rynek pierwszą na świecie ekonomiczną w produkcji sprężarkę z napędem o zmiennej prędkości obrotowej. Po wprowadzeniu tej wysoce wydajnej sprężarki rozpoczęliśmy kampanię VSD for Life. Za każdy sprzedany kilowat VSD+ firma Atlas Copco sadzi drzewo za pośrednictwem WeForest - międzynarodowej organizacji non-profit, której celem jest tworzenie i promowanie pionierskiego ruchu zrównoważonego zalesiania na dużą skalę.

Sadząc zróżnicowane biologicznie lasy w najbiedniejszych krajach, WeForest pomaga przywrócić zasoby naturalne, które z kolei pomagają ochłodzić klimat i zapewniają miejsca pracy dla kobiet, umożliwiając im wyżywienie i edukację dzieci. Dotychczas w ramach kampanii "VSD for Life" posadzono 250 000 drzew, dzięki czemu w Burkino-Faso zalesiono 600 akrów. Drzewa te pomogą stworzyć "Wielką Zieloną Ścianę", las, który chroni kilka krajów afrykańskich przed ekspansją pustyni.

Ponieważ kampania odniosła taki sukces, przedłużyliśmy ją do końca 2014 roku, aby każdy mógł wziąć w niej udział.



Jerzy

Monter rusztowań